woensdag 12 november 2014

DIY: Kleine Huisjes ~ ♥ ~ Little Houses





Ik ben dol op huisjes, toen ik laatst in het tuincentrum was met mijn vriendin heb ik mij echt in moeten houden! Er stonden daar een aantal hele leuke blikken huisjes, als je ze naast elkaar zou zetten kon je er een gezellig straatje van maken. Maar genoeg is wel eens genoeg, heb ik mijzelf wijs gemaakt en ik heb ze daarom laten staan........ ( dat was wel héél moeilijk!!)

Deze foto, die ik via Pinterest heb gevonden, deed mij weer even denken aan die leuke huisjes, ze zijn gemaakt van lege melkpakken. Ik kan mij zo voorstellen dat het een leuk knutselwerkje is zo rond de Sinterklaas tijd, je kan er een straatje met huisjes van maken met gezellige lichtjes erin.
Het is dat ik op het moment geen tijd heb om dit idee verder uit te werken... wie weet volgend jaar. 

Je kunt de melkpakjes schilderen of beplakken met mooie papiertjes en als je erg creatief bent kun je er misschien zelfs kleine kijkhuisjes van maken met gezellig ingerichte kamertjes....... 

Mocht je met dit idee aan de slag gaan en het leuk vinden om het eindresultaat te delen, mail dan gerust een aantal foto's! Wie weet kun je zo anderen inspireren. 

~ ♥ ~


I love houses, when I was last in the garden center with my friend, I saw a lot of cute metal houses, if you put them side by side you could make a very cute street. But sometimes enough is enough, I told  myself and I have therefore not bought them........ (that was very difficult !!)

This photo, which I found via Pinterest, reminded me of those cute metal houses, they are made from empty milk cartons. I can imagine that it is a fun craft project  around the Sinterklaas (dutch Santa) time, you can make a lovely street of houses with lights in it.
It's that I do not have the time at the moment to elaborate on this idea ... maybe next year.

You can paint the milk cartons or decorate with beautiful papers and if you're really creative, you can even make cozy little rooms inside to look at.

If you get started with this idea and like to share the end result, feel free to mail some photos!  
You might inspire others.

~ Irene ~

Geen opmerkingen:

Een reactie posten