maandag 10 maart 2014

Open je ogen en verwonder je slechts.....

Perspective
Bron Foto: Pinterest


Wat heerlijk die warme voorjaarszon! Ik merk dat ik er weer nieuwe energie van krijg, net als de schoonmaak kriebels! Het liefst zou ik lekker de tuin in duiken, alle oude bloemen uit mijn hortensia's knippen en de boel weer een beetje op orde maken, maar het is waarschijnlijk wijzer om hier toch nog even mee te wachten. Wonderlijk om zo van de herfst weer naar de lente te gaan, de winter hebben we voor mijn gevoel echt overgeslagen dit jaar, dit tot grote teleurstelling van mijn zoontje die zo had uitgekeken naar de sneeuw.  Ach een jaar geen zout strooien en sneeuwruimen, ik vind het niet zo erg hoor! 

De paardenbloem op de foto hierboven zullen we in het aankomende seizoen weer volop tegen komen, voor de één een storend stukje onkruid voor de ander een leuke bloem om tegenaan te blazen en een wens te doen! Als klein meisje vond ik het altijd erg leuk om tegen zo'n paardenbloem te blazen, de zaadjes die dan op een magische manier leken te zweven.... Als  mijn kinderen dit nu in onze tuin doen dan denk ik niet meer aan magische dingen, maar eerder aan  hoe ik over een aantal weken al dat onkruid kan gaan staan trekken.
Hoe komt het toch dat je naarmate je ouder wordt zo anders naar dingen kan gaan kijken? 
Deze week ga ik een beetje oefenen in het op een andere manier naar dingen kijken, de wereld wordt er volgens mij zoveel mooier van als je naar de puurheid en schoonheid van iets kunt kijken, zonder daar direct 'negatieve' dingen in te zien.... Ik hoop dat je me mee doet! Open je ogen en verwonder je slechts.... ;-) 

Ik wens je een magische week toe! 

~ Irene ~


** Read the English translation of my cozy chat below! (Sorry for any mistakes!) **
So delightful the spring sunshine! I find that I get some new energy from it, just like the cleaning tickles! I would prefer a nice dive in the garden, cut all the old flowers  from my hydrangeas, and make the garden look a little bit more tidy and cleaned up, but it is probably wiser to wait  a bit longer with that. It's amazing to go from autumn to spring, I feel we just have not had a real winter, much to the disappointment of my son who had been looking forward to the snow.
Well a year no salting and snow removal, I do not think it's that bad though!  

The dandelion in the picture above, we will see a lot in the coming season, for one it is a disturbing piece of weed, for the other a cute flower to blow against and make a wish!
As a little girl I always really liked it to blow against the seeds of a dandelion wich then seemed to float in a magical way. When my kids blow dandelions in our garden, I no longer see magical things  but rather think of  how I can get that weed removed after several weeks.....

How is it possible that you can look so different at things as you get older?
This week I'm going to start practicing to look at a different way at things, the world is in my opinion much more beautiful when you can watch the purity and beauty of something without having to directly see ... "negative" things . I hope you join me this week! Open your eyes and just let yourself be surprised.........

I wish you a magical week !

~ Irene ~ 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten