dinsdag 4 februari 2014

DIY: Project Kerkbank Deel 1


Project Kerkbank - Jalien Cozy Living

Afgelopen week heb ik het al even gehad over de kerkbank die op de planning stond om onderhanden genomen te worden, van het weekeinde heb ik hier samen met mijn dochter de eerste hand aangelegd. Als je zo'n bank schoonmaakt, schuurt en nog eens schoon maakt en ontvet, kom je er direct achter dat er heel wat hout aan zit, er stond ons wel een klusje te wachten ;-)


Project Kerkbank - Jalien Cozy Living


Omdat het voor mijn dochter van 12 jaar de eerste keer was dat ze mee mocht helpen met schilderen (met grote mensen verf) had ik besloten zelf de voorkant in de grondverf te zetten en haar de achterkant te laten doen. Mocht het dan niet helemaal goed gaan dan zou dat niet zo'n ramp zijn. 


Project Kerkbank - Jalien Cozy Living

Ik ben denk ik al met al bijna een uur zoet geweest met het schilderen van de voorkant van de bank en de poten, dat op handen en knieën zitten 'prutsen' viel me wel een beetje tegen ;-) Gelukkig had dochterlief plezier in het schilderen van de achterkant met een keurig resultaat!
De bank werd direct een stuk 'luchtiger' door de witte kleur, en is nu niet meer zo'n dominant aanwezig.

Tijdens het schilderen dacht ik na over de afwerklaag van de bank, ik wilde er eigenlijk geen glimmende afwerklaag op smeren. Na wat googelen kwam ik een site tegen  met o.a. krijtverf en dat leek me wel wat! Ik heb zodoende een bus krijtverf besteld in de kleur wit, het schijnt heel fijn te schilderen en zuinig in  gebruik te zijn. Ik hoop dat ik nog genoeg over houd en ik mijn eetkamer tafel er ook mee kan doen zodat het geheel mooi bij elkaar past. Met een beetje mazzel heb ik morgen de verf in huis!

Project kerkbank wordt dus vervolgd, volgende week dinsdag hier meer over!


~ Irene ~





Geen opmerkingen:

Een reactie posten