maandag 3 februari 2014

Bewust worden...


Ik start mijn blog op maandag graag met een quote, ik merk dat het lezen van een quote me een positief gevoel geeft en het vormt voor mij dan ook een fijn begin van een nieuwe week. Een quote bied me stof tot nadenken, zo ook deze van vandaag.

 ' Wees een aanmoediger, de wereld heeft al genoeg kritische mensen'

En zo is het maar net..... maar hoe vaak moedig ik nu eigenlijk aan in plaats van dat ik mijn kritiek uit? Ik denk dat ik op dat gebied nog wel wat te leren heb of eerder af te leren heb! 
Oude vastgeroeste gedachten vergen tijd, aandacht en werk om los te maken, maar het is de inzet wel waard! Langzaam ontdek ik de werking van positief denken en ben ik me bewuster van mijn eigen gedachten en wat voor invloed deze op mij hebben. Ik probeer ze bij te sturen op de momenten dat ik merk dat ze niet erg positief of eerlijk tegenover een ander of mezelf zijn. 
Het gaat met vallen en op staan, het 'oude-patroon' ligt altijd op de loer, maar het feit dat ik me hiervan veel sneller bewust ben is een stap in de goede richting!

Ik wens je een fijne nieuwe week zo aan het begin van februari!

~ Irene ~



Geen opmerkingen:

Een reactie posten