maandag 12 augustus 2013

Genieten van niets doen...

Quote - Jalien Cozy Living


Wanneer je geniet van niets doen, kan dit nooit verspilde tijd zijn!

Helemaal niets doen, weet jij nog hoe dat moet? Ik moet eerlijk bekennen op het moment dat ik even niets te doen heb,  weet ik niet zo goed hoe ik hiermee om moet gaan. Het voelt altijd alsof er zachtjes tegen mijn rug geduwd wordt om me weer in beweging te krijgen, om vooral iets 'nuttigs' te gaan doen. Ik bedoel, niets doen is toch zonde van je tijd? Denk eens aan al die dingen die je zou kunnen doen in de tijd dat je niets aan het doen bent. ( kast opruimen, was opvouwen, post uitzoeken, onkruid trekken, ramen lappen, eindelijk de achterdeur eens schilderen.....)
Niets doen, ik oefen het zo nu en dan, omdat ik er achter ben gekomen dat echt niets doen, best wel heel relaxt kan zijn. Het geeft me de gelegenheid mijn batterij op te laden en dat maakt het niets doen in eens heel nuttig! Je hoeft geen uren niets te doen, tien minuten zijn soms al genoeg, zolang je er maar echt van genieten kunt! (dus zonder schuldgevoel of luisterend naar die stemmetjes die vinden dat je hoognodig echt iets nuttigs moet gaan doen!)

Probeer ook eens even te genieten van het helemaal niets doen!

x Irene x




Geen opmerkingen:

Een reactie posten