woensdag 17 juli 2013

DIY: Mueslireep IJstaart....

Frozen Strawberry Crunch Cake
Bron Foto: recipesweet.net

Het is maar goed dat je mijn gezicht niet ziet als ik naar deze foto's kijk.... ik geloof dat het water me letterlijk uit de mond loopt!
IJs is met dit warme zomerse weer natuurlijk erg lekker en  ik denk dat deze combinatie met aardbeien en koek ook heerlijk zal smaken.
Ik heb het zelf nog niet uitgetest, helaas heb ik daar tijdens onze badkamer verbouwing nog geen tijd voor gehad, maar misschien wil jij mijn recept idee wel uitproberen?

Wat ik zou gebruiken:

* Mueslirepen naturel
* Roomijs (zacht)
* Verse aardbeien
* Margarine
* Bakblik (niet te groot, anders de ingrediënten vermenigvuldigen!

Hoe ik het zou maken:

Verkruimel de mueslirepen, smelt wat boter in een pannetje, zodra de boter gesmolten is, de pan van het vuur halen en de verkruimelde mueslirepen er door heen roeren.
Schep op de bodem van de vorm een laagje kruimels.
Snijd de aardbeien in plakjes en roer ze door het zacht geworden roomijs. Schep het ijsmengsel over de bodem met kruimels. Strooi het restant van de kruimels over het ijs en zet de vorm in de vriezer.
Laat het ijs weer goed koud/hard worden.
Snijd de ijstaart in stukken en serveer met een lekkere toef slagroom!

Eet smakelijk!

Laat het me vooral weten als je mijn recept of een variant hier op uitgeprobeerd hebt! Ik ben heel benieuwd!

x Irene x

Geen opmerkingen:

Een reactie posten