donderdag 13 juni 2013

DIY: Lege flessen en potten versieren...

Bron: Pinterest - maker onbekend

Het hoeft niet ingewikkeld te zijn om iets moois te maken. Met een lege glazenfles, lijmpistool en wat verf kom je een heel eind!
Ik hoop dat je al flink wat lege flessen en potten verzameld hebt (nog niet? vooral gaan doen! Ik laat met enige regelmaat leuke DIY projecten zien met lege potten en flessen! ) zodat je je naar harte lust kunt uit leven met je lijmpistool en verf.
Naast teksten kun je ook patronen, tekeningen of cijfers op de flessen schrijven, de mogelijkheden zijn eindeloos, laat je creativiteit de vrije loop!

Ik ben heel benieuwd naar je creatieve uitspattingen, mooie flessen en potten. Stuur me een foto, dan plaats ik ze bij dit berichtje! Zo kunnen nog meer mensen geïnspireerd raken!

Veel Plezier!

x Irene x

3 opmerkingen:

  1. Welke verf gebruik je om die plastiekpotten met de lijm (van het lijmpistool) te overschilderen?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Annemie,

    De beste verf die je kunt gebruiken is glas-verf. Deze verf is speciaal ontwikkelt om te gebruiken op glas.
    Mocht je nu zelf restjes (hobby, acryl, krijt of alkyd )verf hebben, dan kun je altijd even een proef stukje maken op een leeg potje en kijken wat het mooiste wordt.
    Belangrijk is om je potjes goed te ontvetten, dit kun je doen door de potjes goed af te wassen met een mild afwasmiddel en goed na te spoelen.
    Het is belangrijk dat je de geschilderde potjes goed laat drogen, dit kan wel zo'n 2 dagen duren!

    Ik las op Pinterest dat je je potjes ook kunt bewerken met muurvuller van de Action. Je voegt aan de muurvuller wat van de door jou gewenste kleur verf toe en smeert de potjes hier mee in. Goed laten drogen.

    Succes! Groetjes Irene

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh, en plastic-potten zijn vaak prima te beschilderen met hobbyverf!

      Verwijderen