donderdag 10 januari 2013

Wrapped up in You...

                                                                                                        Source: google.nl via Jalien on Pinterest


Vandaag sta ik graag even stil bij het boek dat ik in de kerstvakantie heb gelezen. Ik had in de vakantie zowaar tijd gevonden om twee boeken te lezen! Waaronder dit Engelstalige boek.
Hoewel het verhaal zich allemaal rond de kersttijd afspeelt, is het een boek dat je nu ook nog prima kan lezen. Het hele verhaal draait om kapster Janie, die het zat is dat er in de kapsalon altijd gepraat wordt over haar liefdesleven of eigenlijk het gebrek daaraan. De blikken vol medelijden van de klanten en haar collega's zetten haar er toe om een keer op een blind-date te gaan. Knappe hunk zoals hij werd omgeschreven bleek verre van waar te zijn en Janie weet zich op een komische manier te onttrekken aan de date. Na deze tegenvaller is het Janie wel duidelijk dat ze haar leven drastisch een andere wending moet gaan geven, wil ze niet voor eeuwig alleen met haar kat blijven.
Ze besluit op reis te gaan en dan niet een veilige vakantie naar Spanje of zo, maar op safari naar Afrika. En daar overkomt haar iets, wat totaal nieuw voor haar is, wat ze nog nooit eerder gevoeld heeft, ze wordt verliefd!
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het boek maar moeilijk neer kon leggen, vooral omdat ik benieuwd was welke wending het verhaal zou krijgen en met wie Janie uiteindelijk verder zou gaan.
Het was voor mij vooral een 'feel good' boek, met humor en liefde, twee combinaties waar ik van hou! Een fijn boek om lekker mee op de bank te kruipen!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten